2015. május 4.

2015.04.28 Fotós kirándulás Sacro Monte di Varese

Egyik reggel meglehetősen felhős időre ébredtünk. Mivel a Monte Campo Dei Fiori (a szomszéd hegy) teljesen felhőbe burkolózott, gondoltam elindulok pár érdekes képet készíteni. A Sacro Monte (Szent hegy) egy búcsújáró hely. Az út 556 m-ről indul 880 m magasra. Ez alatt 14 Cappella (kápolna) kíséri mintegy megállóként az utunkat. A Kápolnákban Jézus keresztre feszítésének stációit elevenítik meg életnagyságú fából készült szobrok. Természetesen minden kis kápolna egyedi kialakítású kis ékszere ennek az útnak. Nos én alternatív megközelítést választottam, próbáltam a megfelelő fénnyel közlekedni. Tehát kocsival felmentem az út végére Santa Maria Del Monte faluba. Onnan ereszkedtem lefelé. Mivel elsődlegesen fotózás miatt mentem, nem az áhitat volt a fő cél :-). Nos szépen lassan fotózva meg megállva 1,5 óra alatt leereszkedtem az út elejéig. Közben persze folyamatosan jöttek szembe a mamik, akik eredeti rendeltetés szerint használták a utat és kirándulók, turisták. Nekik nem igazán volt kipihent az ábrázatuk hegynek felfelé. Nos én erre csak később jöttem rá. Mivel tényleg minden eshetőségre felkészültem (digitális, kisfilmes és középformátumú gépet is cipeltem) ezért a fotósfelszerelésem mint egy 25 Kg nyomott állvánnyal együtt. Ez lefelé persze kellemesen tolt, felfelé meg végig gondoltam miért is ezt a hobbit választottam.
A képeke magukért beszélnek. Még szándékomban áll később is felmászni a hegyre, túrának sem utolsó és a lenyugvó nyári nap utolsó sugarait mindenképpen szeretném elkapni.

UNESCO világörökség:
http://www.sacri-monti.com/

Ezek a képek az első etápot képviselik. AGFA APX100 film Fomadon Excel hívóval 1+1 hígításban 20 fokon. A Gép PENTAX MZ-S.














További képek digitális!





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése